Virrpannan

God eftermiddag.

Jag har precis kommit hem efter att ha sett lillkusinen min spela fotboll. Hon är riktigt, riktigt duktig faktiskt. Det är roligt med småknattar i den där åldern, de flesta bara petar på bollen och springer omkring. Men de har två stycken i laget, lillkusinen och en till, som faktiskt är riktigt duktig. 6-0 slutade matchen också, till största del tack vare dem. Haha :p

Jag måste berätta något så typsikt mig som jag lyckades med idag. Jag & Max hade varit på D&D.. jag spanade lite efter vinterjackor och sådär. Sen sprang som tiden bara ifrån oss och vi var tvungna att skynda oss hem för att Max skulle till jobbet. Han kutade bara mer eller mindre in och hämtade matlådan och åkte igen. Till saken hör att han en halvtimma tidigare hade han lånat min telefon och jag trodde att han fortfarande hade den på sig. Så i panik springer jag ut ur lägenheten och han har redan hunnit med hissen så i bara sockar springer jag alla trappor ner (vi bor in på andra våningen direkt) för att hinna ikapp honom men eftersom han parkerat utanför dörren hinner jag inte. Där står jag, i sockar och inser att "Juste, jag har ingen nyckel på mig. Vad gör jag?" Som tur är hade dörren inte gått igen helt, så jag tog mig in i lägenheten igen. Och det roligaste av allt.. självklart hade Max lagt min telefon i min jackfickan. Virrpannan nr 1, det var jag det. Lyckas alltid..

Hela helgen har faktiskt bara  rusat förbi mig. Vi har haft en riktig myshelg, hur härligt som helst. Men det går ju så himla fort. Veckorna flyger bara förbi. Nästan läskigt!

Nu ska jag i alla fall plocka lite här i lägenheten, laga lite mat och sedan ska jag läsa lite. Jag har en riktig sån där läsperiod. Fråga Max hur rolig han tycker att jag är om kvällarna. Just därför tänkte jag passa på när han är på jobbet.

Trevlig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0