Här har ni glasögonormen.

Hallå bloggen. Hur står det till?

Som jag kanske nämnt här tidigare så är min syn inte den bästa. Jag har i veckan beslutat att ta tag i detta. Nu tror jag inte att det är så farligt att jag är en ren trafikfara, men det vore skönt att slippa kisa och ändå se vad det står på TV:n. Så här lät det till exempel när vi såg på fotbollen igår.

Jag - Max, det är jättebra siffror i det här matchen.
Max - Va?
Jag - Jag menar att de är stora, jag ser ställningen och matchtiden :)

Enda anledningen till att jag inte orkat ta tag i detta tidigare är att det kostar pengar, pengar jag inte orkat lägga ut på ett par glasögon jag inte kommer att använda. Helt enkelt för att jag tycker att jag är så vansinnigt ful i glasögon. Och det är faktiskt ingen överdrift heller. Jag har inte ens ett par solglasögon för att jag inte hittar ett enda par jag ser hyffsat normal ut i.

I alla fall, less på kisa.. därför gick jag in på Synoptik.se för att kolla lite kring synundersökningar och så. På sidan hade de ett verktyg där man kunde ladda upp en bild på sig själv och testa olika bågar. Rätt kul faktiskt. Nu hittade jag ingen riktigt bra bild på mig själv, eftersom den måste vara tagen rakt fram ifrån och så. Men här är resultatet i alla fall..

Se & njut! Gode gud, varför lägger jag ut detta?



HAHAHA, hjälp! Jag kan inte titta på det där.
Nej, nu byter vi ämne tycker jag.

Max föräldrar har precis åkt här ifrån. Det ringde tidigare idag och frågade om de fick komma och bjuda oss på lite lunch. Ja, tack! Så vi har ätit tillsammans och kollat på en massa bilder från Björns besök i Kina. Jag skulle verkligen villa åka dit. Så häftig kultur och så annorlunda mot här hemma.

Om en halvtimma ungefär ska vi hem till min kära mor och far. Vilken familjehelg detta blev! Pappa fyllde år tidgare i veckan så det blir lite presenter och fika med släkten. Mysigt!

Nej, nu ska jag spana in en sida en kompis tipsade om, där man kan göra en "elektronisk önskelista". Perfekt att ge till mor, far och Max. Folk brukar tycka att jag är lite knepig att köpa presenter till. Har aldrig förstått det där men..

Trevlig eftermiddag på er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0