Bakdags

Jag har haft så himla mycket/lite för mig senaste dagarna. Det har verkligen varit antingen eller.

Har varit och kikat på glasögon, spanat efter nya höststövlar, myst med min Max, varit på bio med honom och pappa osv. Vi såg flickan som lekte med elden. Jag tyckte  faktiskt att den var jättebra. Jag har förväntat mig att den skulle vara bra mycket sämre än den första, men icket.

Som sagt så har veckan varit händelserik, fram tills igår. Då däckade jag totalt i soffan vid 8 tiden. Inte den lämpligaste dagen heller i och med att vi har haft värme + varmvatten avstängt i natt så Max fick väcka mig vid halv 11 igårkväll och mer eller mindre tvinga mig in i duschen. Jag var så trött och frusen.. i stort sätt gråtfärdig. Alltså, gud.. jag kan vara så sjukt rolig när jag är trött. Haha!

Nu sitter jag och spanar efter lite roliga recept samtidigt som Max gör Potatis & purjolökssoppa till oss. Mums, vad gott! Max är banne mig bäst i världen :)

Åter till recepten. Jag hade tänkt baka en massa roligheter till födelsedagen (ja, jag vet.. jag är ute i god tid), hade tänkt imponera lite på mamma. Nej, skämt å sido.. jag får redan beröm för mina bakverk av henne, haha! Men jag tycker att det är roligt att baka så hade tänkt försöka mig på något nytt.
Framförallt tårtan.. någon som har något förslag? Inte det gamla vanliga, gräddtårta eller prinsesstårta. Hm, vad ska vi hitta på?

Beslutsångesten. Tror jag kanske ska provbaka några och se.. Om inte annat så är det ganska kul att baka och Max protesterar nog inte om han måste provsmaka. Haha!

Nej, nu ska jag hjälpa honom att göra klart maten.

Puss & trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0