Juletider

Nu börjar julkänslan infinna sig, hos mig i alla fall. Nu på eftermiddagen har vi varit hos Max moster tillsammans med släktingar och bekanta och ätit världens adventsfika. Ni bör vara avundsjuka! Jag har hört talas om denna mosters fika sedan dag 1 ungefär, haha. Men förra året missa vi det, tyvärr, eftersom att Max jobbade. I år var mina förväntningar skyhöga. Nej, skämt å sido. Men fikat var i alla fall suveränt och lite till.

Det är så roligt hur liten världen är. Kom precis att tänka på det. Max moster vet nämligen vem både min mamma och farmor är genom arbete. Ska då tilläggas att min kära mor och farmor inte har samma arbete. Utan hon har liksom bara stött på dem båda under åren.. Tokigt med sånt där.

Min kära pojk är på jobbet just nu. Själv tänkte jag ta och se Idol som jag missade i fredags. Ok, ska kanske erkänna att jag inte följt det slaviskt under resten av hösten heller. Men varför inte! Under tiden hade jag tänkt slå in lite julklappar.

Jag och mor och var och julshoppade igår och fick faktiskt rätt mycket gjort. Med andra ord ligger en del paket och väntar. Jag tycker bara att det är roligt. Nu är det bara att plocka fram papper och sidenbanden igen. Sax och tejp skadar väl inte heller.

Julmyset här hemma har börjar ta lite form men ska bättras på under veckan. Än så länge bara lite blommor och ljus. Får ta några bilder då. Gud vad julen är mysig :)

Trevlig söndagskväll på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0