Älskade jul

Jul, jul, jul jul jul.. åh, älskade jul! Jag blir alldeles till mig av julen. Jag har planerat julklappar, inslagningar, pynt och bak i flera veckors tid nu men har liksom inte fått sätta något i verket än (Max tycker nämligen att jag är galen). Men för ca 2 minuter sedan fick jag i alla fall slå in min allra första julklapp för året och den var till min kära pojk. Jag blir alldeles varm i kroppen. Haha, så löjlig.. jag vet.

Igår var det nämligen storhandling. Jag släpade med mig Max och Frida och tvingade dem att köpa julpynt i säkert en och en halv timma (i en och samma butik, ska kanske tilläggas). Det blev mest pynt till granen faktiskt. Julkulor, ljusslinga, stjärna osv.. sen köpte jag en massa fina inslagningspapper, snören och små kort till. Jag vet att jag är hur löjlig som helst men jag tycker att det är så himla mysigt och roligt att göra fint. Detta gäller även paketen som ni kanske förstått. Dock blev det tvärstopp när jag hade plockat på mig ungefär 7 rullar papper och 6 olika sidenband och liknande. De tvingade mig till och med att lägga tillbaka några. De fattar ju ingenting, suck.

Någon dag i veckan ska jag gå och köpa lite mysfaktorer till lägenheten. Ljus i massor bland annat. Sen får vi se vad fint jag hittar.

Jag tror att det här kommer bli en riktigt bra jul faktiskt. Jag var riktigt skeptiskt till en början när jag insåg att det inte alls kommer bli som förr. Vi har varit hela stora släkten ända sedan jag var liten. Men nu efter att mormor gått bort och alla har egna familjer åt olika håll så är det svårt att samla hela truppen. Det blir inte riktigt som vanligt.. men det kommer bli toppen. Och sen har jag ju Max goá familj också <3

Nej, nu ska jag lägga mig i soffan, se på TV och planera julklappar.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Linn

ja jag tycker då du ska komma till vännäs ändå.!

på kvällen i alla fall :)

2009-11-24 @ 15:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0