Skogalen

Nu sitter jag och känner lugnet.  Det är ungefär hur jag har tänkt spendera dagen.

Jag klev faktiskt upp rätt tidigt i morse och vid 10 tiden var vi i stan. Vi har kikat efter en soffa, madrasser och lite småprylar till lägenheten. Men egentligen hade jag ett helt annat mål i sikte, också i alla fall. Min kära syster berättade nämligen att skorna jag har suktat efter i säkert ett halvår finns på DNA nu, i min storlek!
   Tidigare har jag alltid kunnat köra med att jag måste passa på när jag hittar ett par i storlek 34 eller 35. Tyvärr (eller tvärr och tyvärr men..) så blir det allt vanligare med små storlekar i butikerna, så detta är inget hållbart argument längre. Dock tycker jag att det räcker med at dom är helt fantastiska!

Tyvärr, igen, så har jag nu blivit gammal och klok (tråkig) och insett att jag inte får spendera samma pengar på skor när jag för tillfället inte jobbar i stort sätt någonting och dessutom ska flytta. Därför skickade jag iväg ett sms till pappa som löd ungefär såhär:

"Hej pappa! Jag har kommit på en sak.. jag ska ju som snart flytta och en inflyttningspresent skulle inte sitta fel. Kanske mot lite god mat? Sen har du ju dessutom en väldigt klok och snäll dotter, bara att tillägga, som inte bör spendera sina pengar på skor för ttillfället.. I sin nya lägenhet ska hon ha en skovägg och hon har nu hittat ett par nya älsklingar som hon är störtförälskad i. En inflyttningspresent från er kanske? *valpögon*

Jag har inte fått något svar än, så jag vet inte om han köpte mina snälla meddelande. Hoppas!




De liknar dessa, med är ännu snyggare! Bilden är lånad från tradera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0