Jobb, jobb, jobb

Jag fick faktiskt erbjudande om anställning från jobb nr1, som jag dock bestämde mig för att inte ta. Det är möjligt att det låter fullkomligt idiotiskt att tacka nej till en heltidsjobb, men jag kunde helt enkelt inte.
På tal om det så måste jag tala om något som jag dels tycker är lite komiskt och ibland nästan pinsamt, enligt mig. När man söker jobb, särskilt som ungdom, så tar alla företag/arbetsgivare förgivet att man givetvis tackar ja till anställing om blir erbjuden detta. Det finns liksom inget snack om saken, utan klart man ska ta det? Han blev så snopen, nästan irriterad, när han hörde min osäkerhet. Men jag förstår egentligen inte varför. För dem innebär det typ ett telefonsamtal till och sedan har de en ny anställd.

Jaja, jag var i alla fall på intervju nr2 idag. Den gick bra, det kändes i alla fall bra. Jag vill verkligen, verkligen ha det här jobbet. Jag får känslan av att det är många som sökt tjänsten men jag hoppas i alla fall. Erbjudan från det tidigare företaget gav i alla fall mitt självförtroende en liten kick. Jag hoppas att jag har en chans, som alla andra, trots att jag är så ung. Håll tummarna!

Nej, nu ska jag städa undan efter lunchen..

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad tackade du nej till? Och vad är det du sökt? Orka vara så hemlig haha..

2009-03-25 @ 09:15:16
URL: http://frettle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0