Glasögonorm?

Idag är en så mycket bättre dag. Jag kände att jag behövde muntra upp mig själv så jag bestämde mig för att kliva upp hyffsat tidigt och tog med mig Max till stan för att köpa lite nya vårkläder. Jag tyckte att jag trots allt förtjänade det, vem gör inte? Mänsklig rättighet enligt mig!

Dessutom var det skinande sol ute och superskönt så jag invigde min skinnjacka för i år. Bara det gjorde typ min dag.
Jag kom hem med ett par ljusa jeansleggings, en superfin och skön korallfärgad topp, en marinblå/vit kjol, svarta leggings med dragkjedja vid vristen och en jättesöta blå jacka. Nöjd och glad, nu är jag på humör igen.

Blev dock påmind av verkligeheten när jag klev in genom dörren och frakturan till min jeansjacka låg på hallmattan. Men det gjorde inget! Jag shoppade trots att billigt idag och hittade allt jag ville ha. 

Juste, måste säga också.. vi var och provade glasögon också. Jag skäms nästan eftersom att jag inte riktigt har velat erkänna det själv än, men jag har nog fått lite dålig syn. Förstår inte, jag har nog inte en kotte i släkten som behöver  glasögon. Förutom gamlingarna som på sin höjd behöver läsglasögon ibland, men det hör ju som åldern till.
Ja, det är väl bara att jag pallrar mig till en optiker snart. Jag tycker att de kan vara riktigt coolt med glasögon. Bara inte på mig, jag passar verkligen inte i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0