Duktig flicka

Nyligen hoppt ur duschen, klädd i Max enorma linne och mina rosa tofflor.. nu är jag redo för en effetkiv och sjukt duktig dag. Jag har bunkrat upp med kuddar i fåtöjen för att kunna sitta skreddare och ändå nå upp till tangentbordet.
Hittils har jag skrivit mitt cv, ringt arbetsförmedlingen och min chef. Återstår att skriva hundratusen personliga brev oxh skicka iväg. Jag känner mig duktig och då är allt så mycket lättare och mer avslappnat.

Jag har faktiskt redan en god nyhet idag. När jag ringde chefen så berättade han i alla fall att det började ljusna och det var lite bättre med jobb så förhoppningsvis är jag tillbaka snart. Kanske ska jobba imorgon också. Men hur som helst så skadar det ju inte att söka andra jobb, så lika bra att ta tag i saken på riktigt.

Jag har typ mer eller mindre fått en lista på vad jag ska ha gjort innan Max kommer hem efter jobbet ikväll, och den är inte kort. Men det känns bra, och jag kan behöva en liten spark i baken ibland. Nu känns det till och med nästan lite roligt, men det kan ju bero på att jag är störd också.

Det enda som saknas idag är väl glasögon, jag kanske skulle behövt det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0