Midsommar

Midsommar blev helt perfekt enligt mig. Vi åkte, som jag skrev tidigare, till vännäs redan på torsdag kväll och bara tog det lugnt. Eller, ok.. nu ljög jag visst. JAG tog det lugnt mest hela tiden medans Max lagade bilen och så. Vi gick och la oss rätt tidigt och tog sovmogon sen. På Fredag åt vi ordentlig lunch och jag låg och läste ett tag innan jag gjorde mig i ordning för kvällen.

Vi 4 tiden ungefär bar det iväg till David  där det redan var fullt med folk i vardagsrummet och vi såg fotbollen. Kanske inte världens roligaste match, men Sverige visade i alla fall att de inte var chanslösa och Italien ska banne mig vara bättre. Någon som misstycker? Hur som haver, vi såg klart fotbollen och sedan blev det dags för käk. Grillar och engångsgrillar stod över hela gården skulle man väl kunna säga. Hade vi kanske hunnit börja bli en sådär 30 pers? Vi hade i alla fall ett stort långbord uppställt i ladan. Och tro mig, vi åt MASSOR!!! I alla fall jag, Chris och Max. Haha! För att inte nämna att vi sedan promenerade till Pärs stuga för att hämta honom och trycka i oss lite efterrätt. Hahah

Sen blev det full rulle, en himla massa dricka, skrik och skratt, dans, kubb och påhitt av alla de slag. I slutändan, där mot morgonkvisten var vi ett tappert litet gäng som ännu inte gett upp och då hade vi det som allra roligast. Och det är väl när det är som allra  roligast man bör ge upp? Jag och Max satte oss i alla fall på cyklarna någon gång runt 4 tror jag. Vilket till och med det var något av det roligaste jag gjort på länge. Det är brant nerförsbacke i minst 3 km och jag bara skrattade och skrek med benen rakt ut i vädret. Haha! Som det barn jag alltid vart, när ska ja växa upp?

Igår blev det, som förtjänat, en väldigt lugn dag.. jag åt god lunch och middag i Vännäs och läste mellan varven inte vi åkte hem till stan igen. Jag tog dessutom med mig 4 böcker från Vännäs så att jag inte behöver ge upp min läsar-period än. Nu ska jag faktiskt återgå till boken jag just påbörjat..

Midsommar var som sagt hur rolig om helst, dessvärre glömt jag ta med en kamera. Jag vet dock att det togs en del bilder, får se om jag får tag i någon.




Här slappade jag i alla fall i solen under helgen, hos Max föräldrar..
även om bilden är tagen under förra sommaren.



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0