Mitt minne

Bara jag som var tvungen att skriva, skriva och skriva glosorna gång efter gång när jag skulle lära mig mig dem i skolan som liten? Det var det enda som fungerade på mig! Jag hade, och har väl, lätt för att lära mig men jag behövde se det i text för att komma ihåg, text jag skrivit själv. Såvida jag inte tyckte att det jag läste var intressant, men så var ej fallet då. Idag är det väl inte riktigt lika illa, men jag har fortfarande vansinnigt dåligt minne och det kan jag bara inte bli kvitt. Fråga vem som helst, ingen är virrigare, glömmer och tappar bort fler saker än mig. Det är banne mig fakta!

Tänkte därför testa den gamla och beprövade metoden och skriva ner min inköpslista för veckan, kan ju fungera...

  • Nitbälte (Tack mamma för att du slängt de jag sparat i Obbola)
  • Klänning
  • Underkläder i massor
  • Armband
  • Möjligvis ett par grymma jeansleggings jag sett
  • Utnyttja presentkortet på Kii till två vansinnigt bekväma linnen + en tröja

Puss och trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0