En riktig bokmal

Måndag eftermiddag och jag är alltid lika trött. Tanken med helg är väl ändå att vila upp sig men det verkar vara något jag får lov att träna lite på. Hur som haver.. hemma efter en lång jobbdag och nu tar jag det bara lugnt. Funderar över hurvida jag ska orka laga middag eller inte? Är det bara jag som tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat bara till sig själv (Max jobbar eftermiddag)? Det är det värsta jag vet ungefär! Särskilt när jag inte är hungrig.. lockar inte alls. Steka 4 köttbullar och koka ett gäng spagettistrån. Nej, idag tänker jag nog avstå och ta en macka när magen börjar kurra.

Jag tänkte spendera kvällen i soffan med en bok. Jag får sånna där perioder när jag läser, läser och läser oavbrutet. Det är det enda som verkligen får mig att slappna av och då kan jag läsa i princip vad som helst. Igår började jag på "När ingen ser" av Duncan Fairhurst. Den är fruktansvärd! Jag var verkligen illamående när jag läste igår, så kanske inget för den känslige typen.

På tal om böcker förresten.. Min kompis Josefine har skrivit en egen bok.. den står först på tur när den trillar ner i min brevlåda typ imorgon. Jag är så sjukt stolt över henne som skrivit den alldeles själv. Flicka lilla :) Hon skrev den när vi läste sista året, som projektarbete. Den finns att köpa en stund till på http://www.litenupplaga.se/349 och heter "För alltid hos mig".
Gode gud, jag kommer gråta från första till sista sida.

Nej, soffan väntar.. gud så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0