Barnavdelningen är min bästa vän

Som sagt så tog jag mig en regnig cykeltur ner till stan igår. Linsvätska stod på inköpslistan och när den var inhandlad kände jag mig inge vidare sugen på en liknande cykeltur hem så jag beslöt mig för att traska runt i stan tills Max slutade jobbet.

Att jag har små fötter är väl ingen större nyhet bland de jag känner och därför heller inte att jag köper mycket skor på barnavdelningen. Sedan har jag även handlat en del klädesplagg på barn, bland annat min jeansjacka (HM-barn), och mina baggyjeans (Lindex-barn).

När jag hade plöjt mig igenom Gina igår och köpt det jag var ute efter, kollat en stund på skor och tagit en snabbis på MQ så återstod inte särskilt många butiker i och med att MVG gallerian är det enda som är öppet på Söndagar. Kappahl var det som återstod och jag ansåg det vara ett ok tidfördriv. Dock tyckte jag att damavdelning var rent ut sagt skittrist så jag tänkte att jag skulle kolla en snabbis på barnavdelningen innan jag gav upp. Och se på fan vilka kap! Bland annat hittade jag ett par jeansleggings som satt helt perfekt. De jag har är visserligen i minsta möjliga storlek men jag får ändå dra upp dem till armvecken i och med att jag inte har något hull eller någon längd att fylla ut med. De där satt parfekt och hade inga barnsliga, synliga märken heller. Dessutom sitter det fint även för ekonomin, 170 kronor för att vara exakt. Löste även ytterligare ett problem. Jag har länge kikat efter en topp eller liten klänning med volanger men varje gång jag prövat någon har den bara sett ut som ett tält. Även detta, i perfekt storlek, hittade jag för samma peng på barnavdelningen. Tacka vet jag barnavdelningen, min bästa vän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0