Borta bra men hemma bäst

Nu är jag hemma! Det känns faktiskt riktigt, riktigt skönt. Vi har haft en helt tokbra semester nu i några dagar, men borta bra men hemma bäst, så är det faktiskt. Går inte att komma undan!

Det blev inte så mycket sömn på bussen i natt kan jag lova. Vi kom fram sex i morse och Pär hämtade oss och skjutsade oss hem. Guld värt med tanke på alla tunga väskor. Här hemma hos oss befann sig en viss nybliven pappa så vi gratulerade, snackade lite skit och fick se bilder på lillskrutten innan vi hoppas i säng. Jag hade ställt klockan på halv 12 men det var helt omöjligt. Man har sovit så lite sista dagarna att jag tror det var nödvändigt att få sova ut. Nu har jag alltså klivit upp för en stund sedan och Max och Chris är och handlar. Kylen är rätt tom, som ni kanske förstår.. gott ska det blir med frukost.

Sladden till vår kamera har sprungit och gömt sig men jag tror Max skulle fixa en nu när han åkte i väg. Jag hoppas det! Sjukt roliga minnen att ha med sig. Haha! Det finns nog många bilder som inte är "bloggvänliga", enligt mig själv. Men vi har säkert tagit över 200 stycken, så nog ska jag lägga ut alltid. Bara jag får sladden då.

Nej, men superkort om resan innan jag hoppar i duschen.. så får jag skriva mer sen istället när korten ligger i burken.

Vi åkte då i måndags morgon, 5tiden. Vi bilade ner tillsammans med Frida och resan gick faktiskt hur smidigt som helst. Vi var framme vid 14, om jag inte minns tokigt, och då åkte vi vidare till Värtahamnen, Gärdet, där färjan gick från. Den gick 18, så vi hade gott om tid. Själva resan tog 16 timmar (vilket jag först tyckte lät insane) men då äter man på båten, dricker lite gott, shoppar lite i taxfreen, skrattar åt folk som sjunger kareoke (ska lägga upp en sjuk film sedan) och bara roar sig innan man tar sig i säng. 10:00, framme i Tallin som förivrigt var hur fint som helst. Jag hade förväntat mig något mycket mer slitet. Istället hade de jätteimponerade nya byggnader och gamla stan är hur fin och mysig som helst. I korta drag så gick, gick och gick vi. Vi shoppade, badade, åt jättegott och hade det bara hur bra som helst. Även shoppingen var över mina förväntningar.. bra med små storlekar, även skor, och prisvärt. Jag fick med mig lite smycken, två jackor, några tröjor, ett par jeans och skor. Vi var även på Tallins hetaste och största nattklubb. Haha! Där skulle det tydligen vara en merit bara man tog sig in. Men jag och Max är ju rätt coola så ;) Inga problem!

Nej, nu känner jag lukten av våfflor.. måste kasta mig i duschen.

Uppdaterar senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0