Helgens bravader

Nu ekat det tomt här hemma kan jag lova.

Gårkvällen var jättebra och så. Frida hängde med hit och sov. Idag har vi inte gjort mycket mer än att slöa i soffan. Max har åkt till jobbet, Frida for nyss hem och min lilla prinskorv har åkt till farmor och farfar. Tyckte det var lika bra för honom att vara där  i veckan. De är hemma på dagarna, roligare för honom.. och dessutom slipper jag kliva upp mitt i natten för att gå ut med honom innan jobbet ;p haha! 

Jag glömde förresten berätta vad som inträffade i fredags innan bion. När jag skrev där innan så var vi i stort sett klara och hade dessutom redan köpt biljetterna så vi tänkte åka vid 10 i. Självklart så skulle något krångla. Tin-tin vägrade stanna själv och satt där innanför dörren och ylade och kraffsade på dörren. Det skar i hjärtat! Av den anledningen och för att inte störa grannarna började jag inse att jag nog fick stanna hemma. Han har inte gjort så, lillpojken, sedan har var valp och jag skulle lära honom vara ensam. Men jag vet inte vad, förmodligen kände han sig inte trygg. Mycket ljud här i lägenheten och han har aldrig varit här ensam tidigare.
Som tur var löste sig allting till det bästa. Jag ringde Malin i ren panik och frågade vad hon hade för sig. Och som den ängeln hon är så ställde hon in sina planer och agerade barnvakt och Tin-tin. När hon smsade under bion och fråga om han fick äta lite äpple så lugnade jag ner mig och insåg att det inte gick någon som helst nöd på honom. Haha! Tack bästaste Malin <3

Så här mysigt tillbringade han sin fredagkväll innan jag hämtade hem honom igen :)


Nej, gud så trött jag är. Och lägenheten ekar som sagt tom.. tror jag ska mysa ner mig i soffan, i min ensamhet. Bara glo på TV halvsova. Malin kommer nog lite senare och kikar på film med mig. Perfekt söndag!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0