Underbart väder

Det är helt underbart väder ute idag. Jag blir alldeles pirrig i kroppen, är det pinsamt? Det var tillräckligt varmt för att jag skulle stormtrivas i jeansleggings och skinnjacka, då är det faktiskt vår! Åh, solen gör mig glad!

Idag vaknade jag kl 8, klarvaken och hur pigg som helst. Väldigt sällan det händer ska jag få be att tala om. Visserligen var det ett sms från lillasyster som väckte upp mig. Hon kom hit på förmiddagen och lät Max hjälpa henne med en skoluppgift. Det är kanske sådant storasystrar är till för, men det är mer hans starka sida än min. Istället passade jag på att tvätta och laga lunch till oss. Vilken underbar hemmafru jag är!

Efter alla duktiga vardagssysslor blev jag sugen på att komma ut så jag och syster åkte ner till stan. Som vanligt får hon någon slags (dålig) inverkan på mig och jag råkade göra några klädköp (hoppas att max inte läser det här). Men jag har ju faktiskt tjänat lite pengar igår, så det var jag väl värd? Alla dessa bortförklaringar! En t-shirt, en långärmad tröga, ett baslinne och en jeansjacka råkade följa med mig hem i alla fall.

Jag vet att jag nyligt köpte en jeansjacka, men den passade inte riktigt.. jag ska sälja iväg den och nu har jag hittat den perfekta. klart man slår till!

Dessutom finns mina skor-to-die-for fortfarande kvar, i rätt storlek. Suck! Jag har verkligen lagt hårda band på mig själv för att inte slå till.



Tyget till min blivande klänning och t-shirt från dagens shoppingrunda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0