Spara och Slösa

Åh, det kryper i kroppen på mig. Max har åkt i väg till IKSU för att träna och jag kan inte tänka på något annat än att jag vill ut och springa.Det är så himla fint väder också. Dock ligger mina springskor i Obbola, så det blir lite problem. Men jag ska åka till Obbola senare idag och titta på Fridas söta kisse, så kanske passar på att hämta dem då. Möjligt att det blir en springtur imorgon.

I övrigt så har jag inte så mycket planerat idag, vi ska åka en sväng och titta efter en TV på nån timma. Sen får jag se!

Imorgon däremot ska jag göra nytta. Jag kan väl börja med att säga att jag kanske varit lite fördomsfull vad det gäller loppisar. Jag har genom alla år sett framför mig en ladgård där någon familj säljer iväg sina barns gamla cyklar/cykelhjälmar, gamalt kantstött porslin osv.
Nu börjar jag dagen med att svälja gamla fördomar och imorgon ska jag och Julia ta ett bord på Nolias stora loppis. Det är något helt annat än vad jag alltid trott. Och jag menar, jag behöver ju inte köpa något själv... Huvudsaken är att jag och Julia tjänar en slant.

Det är så roligt det där med pengar förresten. Jag pratade alldeles nyss med mamma i telefon och och hon blev alldeles stum när hon hörde hur mycket pengar jag sparat sedan jag började jobba (hon frågade hur jag klarar mig utan inkomst nu). Det är inte direkt några miljon belopp men. Till saken hör att när jag och min syster var mindre så var hon Spara upp i dagen och jag Slösa, ända in i själen. Så det kan vända!

Nej, nu ska jag kladda lite smink..
 


Jag bjussar på en bild från förra sommaren, som jag börjar längta efter solblekt hår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0