Fullbokad

Denna helg blev ingen vila..

I Fredags klev vi upp kvart över 6 och åkte till IKEA. Snacka om heldag, vi var hemma vid 11 tror jag. Men då fick vi även med oss skrivbord, hyllor, porslin, madrasser, bord.. bland annat, ska jag väl kanske säga. Nu kan vi snart fylla lägenheten. Känns super! Och hela trippen var hur trevlig och mysig som helst. Sånna gånger tycker jag egentligen om att åka bil. Man får så mycket tid att bara prata strunt och vara tillsammans. Sen var jag verkligen på superhumör hela dagen, Max skrattade typ oavbrutet åt mina konstiga påhitt. Ibland blir jag bara sådär.. galen? När vi kom hem packade vi upp lite, strök mina kläder inför Lördagen, drack ett glas vin och somnade så småning om gott i soffan.

Igår blev det alltså lika lite sovmorgon. Halv 7 var jag uppe och sminkade mig och sen hämtade mamma, pappa och morfar mig. Resans mål var Luleå och begravning. Låter väl inte så överdrivet trevligt, men det blev verkligen så trevligt som det kan blir i ett sådant sammanhang. Mormors syster Eva, hennes man gick nyligt bort. Jättejättetråkigt verkligen! Helt underbara människor, så pigga och glada. Kändes alltså väldigt snopet när han helt plötsligt gick bort.  Eva ser inte ut att vara en dag över 60, men fyller 78. Det är helt sinnessjukt! Jag hoppas verkligen att hon får fortsätta vara frisk och tar hand om sig nu.

Var så himla kul att träffa all släkt också. Antingen kom folk framspringandes och kramade mig hårt och jag hade inte en aning om vem det var. Eller så stod de bara och stirrade på mig och undrade om det var Kajsa (min mamma) eller en dotter.. De gånger folk inte direkt såg att jag var så lik mormor. Är vi 3 verkligen så lika? Galet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0